FUSO Canter
Voor elk werk, wij hebben de juiste Canter voor u! De Canter range bestaat uit chassis cabines met een maximum totaal toelaatbaar gewicht (GVW) van 3,5 tot en met 8,55 ton, vier cabinevarianten en vier sterke en economische motoren van 130 tot en met 175 pk. Welk model u ook kiest, het Canter concept biedt een optimaal laadbaklengte gecombineerd met minimum voertuigafmetingen.
De Canter wordt geproduceerd door FUSO in Tramagal (Portugal) sinds 1980. Tramagal ligt ca. 150 km ten noorden van Lissabon. De fabriek heeft een productiecapaciteit van 15.000 stuks per jaar. Het aantal medewerkers bedraagt ongeveer 500. Vanaf de start zijn er al meer dan 150.000 Canters geproduceerd. Hoge productie kwaliteitsstandaards volgens ISO-standards, gecombineerd met een testcircuit en intensieve eindinspecties en kwaliteitscontroles zorgen voor een duurzame en betrouwbare truck: de Canter!

De inzetbaarheid van de Canter is zeer breed. Wat u ook moet afleveren of transporteren, de Canter laat u nooit in de steek. En op buitenwegen kunt u er net zo goed mee uit de voeten als in nauwe straatjes in de oude binnenstad. Dankzij zijn wendbaarheid, de uitstekende manoeuvreerbaarheid en de compacte afmetingen kunt u verder waar anderen moeten stoppen.
- Zuinige, krachtige 3,0-liter motoren met standaard start-stopsysteem;
- DUONIC®-transmissie met dubbele koppeling en kruipfunctie voor gemakkelijker manoeuvreren;
- Uitstekende manoeuvreerbaarheid en wendbaarheid;
- Uitstekend overzicht en zicht rondom vanwege de frontstuuruitvoering;
- Gemakkelijke doorsteek dankzij de in het dashboard geïntegreerde versnellingshendel;
- Overzichtelijke bediening: elke chauffeur kan er snel mee overweg;
- Lage instap maakt het in- en uitstappen gemakkelijk;
- Robuust chassis voor maximaal laadvermogen van 6 ton;
- Hoog aanhangwagengewicht tot 3500 kg;
- Lage laaddrempel en geringe chassishoogte voor gemakkelijker laden en lossen;
- Voordelige open laadbak- en kipperbak opbouwoplossingen af fabriek leverbaar;
- Opbouwlengten tot 7,2 meter;
- Geschikt voor alle speciale opbouwoplossingen (bijv. brandweer, vuilnisophaaldienst, straatvegen, sneeuwruimen etc.)
- Ook leverbaar met smalle, 170 cm. brede standaardcabine voor gebruik in krappe ruimtes;
- Leverbare dubbelcabine met plaats voor 7 personen;
- Uitstekende tractie dankzij dubbelluchtbanden en differentieel of inschakelbare vierwielaandrijving;
- Uitstekende prijs-prestatieverhouding;
Hieronder enkele voorbeelden:
Distributie - Zeer wendbaar
Bouw - Zeer hoog laadvermogen
Hoveniers - Zeer veelzijdig
Gemeente - Zeer praktisch
FUSO Canter 3C13
Cabine
- Bestuurders airbag met gordelspanners (SA5)
- Centrale portiervergrendeling met afstandbediening
- Afsluitbaar dashboard kastje
- Verstelbare dashboard verlichting
- Warmtewerend glas
- 2-zits bijrijdersbank
- In hoogte en axiaal verstelbaar stuur
- Opbergvakken boven de voorruit
- Verwarmde buitenspiegels (F62)
- Radiovoorbereiding
- Mistlampen in voorbumper
- Electrisch bediende ramen (alleen voorportieren)
- Verstelbare stuurkolom
- Chauffeursairbag en gordelspanners (SA5)
- Isringhausen geveerde bestuurdersstoel (SH6)
- Armsteun bestuurdersstoel i.c.m. verstelbare lendesteun
- Kantelcabine
Elektrisch systeem
- MSS Motor start/stop systeem (MJ6)
- Electrisch verwarmd brandstoffilter
- Startblokkering
Aandrijflijn
- Uitlaatgasemissie Euro 5b+
- Motorrem
Chassis / remmen / banden
- ABS remsysteem i.c.m. EBD (VA8)
- ESP
- Reservewiel (RR7)
- Reservewielhouder, eenvoudige ophanging
- Stabilisator op achteras
- Montagesteunen op chassis
- 70 liter brandstoftank
N.B.: specs kunnen afwijken. Vraag naar de definitieve uitvoering.
Drie varianten
De zuinige 3,0-liter viercilindermotor in drie vermogensklassen staat u uiterst efficiënt terzijde: de motor beschikt standaard over een motorrem en een verbeterd koppel bij lage toerentallen. Daarnaast wordt bij de Eco Hybrid een elektromotor toegepast, die de verbrandingsmotor bij het wegrijden en accelereren ondersteunt.
- De motor met een vermogen van 96 kW (130 pk) biedt een goede basis;
- De motor met een vermogen van 110 kW (150 pk) is een uitstekende combinatie van zuinigheid, trekkracht en prestatievermogen.
- Bij de Eco Hybrid zorgt de samenwerking met de elektromotor met een vermogen van 40 kW voor een uiterst laag verbruik;
- De sterkste motor met een vermogen van 129 kW (175 pk) geeft de Canter 3,5 ton, 6,5 ton 4x4, 7,5 ton en 8,55 ton voldoende kracht om ook de meest veeleisende taken moeiteloos uit te voeren.
DUONIC® staat voor comfortabel schakelen zonder onderbreking van de trekkracht, met minimale slijtage.
Overtuig uzelf van de eenvoudige bediening en intelligente oplossingen als de kruipfunctie, waarmee niet alleen moeiteloos kan worden gemanoeuvreerd, maar ook zonder problemen op hellingen kan worden weggereden. In combinatie met het standaard start-stopsysteem (ISS) en de standaard ECO Mode rijdt u met de transmissie met dubbele koppeling DUONIC® efficiënter en milieubewuster dan ooit. Bovendien bespaart u ook nog brandstof en dus uiteindelijk geld.
Minder koppelingsslijtage – geen onderhoud
In tegenstelling tot conventionele transmissies wordt de transmissie met dubbele koppeling DUONIC® gekenmerkt door een lage slijtage. Naast het lage brandstofverbruik bespaart u ook omdat er minder uitvaltijd voor onderhoud is benodigd en er minder onderhoudskosten dan bij een handgeschakelde versnellingsbak ontstaan.
Zuinig
De bijzonder efficiënte 3-liter Common-Rail dieselmotor van de Canter levert een hoog vermogen en heeft een laag verbruik. Met het efficiëntiepakket ECOFFICIENCY worden nog betere resultaten behaald. Door het standaard start-stopsysteem, een geoptimaliseerde achterasoverbrenging en een hogere inspuitdruk van 2000 bar kan een forse brandstofbesparing worden behaald.
Comfortabel
De onafhankelijke wielophanging van de vooras zorgt in de 3,5-tons klasse voor veel comfort en een hoge stabiliteit en stuurprecisie.
Voor de beste arbeidsomstandigheden zorgt de als optie leverbare automatische airconditioning, die door de snelle verwarming of koeling de van tevoren ingestelde interieurtemperatuur constant houdt. Dankzij de in het dashboard geïntegreerde versnellingshendel hebben ook uw bijrijders voldoende ruimte in de cabine van de Canter. De positie van de versnellingshendel zorgt voor een hoog bedieningscomfort, vrije doorgang en een volwaardige derde zitplaats naast de chauffeur. De stoelen van Isringhausen geven de rug bovendien comfortabel ondersteuning. Als optie is een geveerde chauffeursstoel leverbaar.
Zeer wendbaar
Eén van de meest wendbare voertuigen in zijn klasse (cirkel buitenste voorwiel 8,6 meter bij de 3C-serie met een kortste wielbasis). Met de geringe vooroverhang en zes verschillende wielbases is altijd de juiste uitvoering te vinden. Met de smalle standaardcabine bij de modellen 3S13 en 6S15 zijn nóg efficiëntere transportdiensten mogelijk in de smalle straten in de stad.
Veiligheid
De Canter is één van de veiligste voertuigen in zijn klasse. Bij de 4x2-modellen zorgen hiervoor onder meer ABS met elektronische remkrachtverdeling (EBD) en het standaard ESP (m.u.v. 6C18 4x4 en 9C).
Actieve veiligheid:
- RISE (Realized Impact Safety Evolution) met geïntegreerde onderrijbeveiliging en bescherming bij aanrijdingen van opzij;
- ABS en ESP standaard (m.u.v. 6C18 4x4 en 9C) en krachtige schijfremmen (m.u.v. 4x4) rondom;
- Stijf onderstel voor uitstekende stabiliteit, ook bij volle belasting.
Passieve veiligheid:
- Airbags voor chauffeur en bijrijder (optie);
- Driepunts veiligheidsgordels (met gordelspanners in combinatie met airbags);
- Stuurwiel met geïntegreerde bescherming bij aanrijdingen.
Opbouwvriendelijk
Op het gebied van opbouwoplossingen maakt de Canter het u erg makkelijk. Het doorlopende gatenpatroon van het ladderchassis vergemakkelijkt het carrosseriewerk. En zo zijn er af fabriek voor elke gewichtsklasse en cabinecombinatie laadbakken en kippers voor verschillende wielbases beschikbaar.
Het voertuig is bij levering direct gereed voor gebruik. Bovendien bespaart u geld door de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Daarnaast geldt de voertuiggarantie van drie jaar of 100.000 km ook voor de opbouw.
Dankzij het gebruik van FUSO originele onderdelen kunnen we een zeer hoog kwaliteitsniveau garanderen. Deze kwaliteit betaalt zich terug en komt de veiligheid en het rendement van uw Canter ten goede. De lange levensduur en optimale pasvorm van de onderdelen zorgen ervoor dat de Canter niet onnodig stil komt te staan en verhoogt de restwaarde.


Op elke Canter van 3,5 tot 7,5 ton krijgt u drie jaar lang of tot een kilometerstand van 100.000 km (afhankelijk van wat het eerst van toepassing is) garantie voor nieuwe voertuigen op het chassis, de aandrijflijn en de af fabriek aangeboden onderdelen.
Deze garantie kunnen we u aanbieden dankzij het gebruik van deels verzinkt plaatwerk en een hoogwaardige conservering van holle ruimten, waardoor de carrosserie wordt beschermd tegen doorroesten van binnen naar buiten. Tijdens het eerste jaar geldt de garantie ongeacht de kilometerstand.

Geschiedenis
Het succesverhaal van FUSO begint in 1932 in Japan met de kleine autobus B46. 31 jaar later loopt de eerste Canter in 1963 van de band, waarmee een unieke geschiedenis in de automobielhistorie begint. Tot nu toe zijn er meer dan vier miljoen exemplaren gevolgd met het gemeenschappelijke doel voor de klant het transport in alle werelddelen efficiënter en rendabeler te maken.

